Suffering in Greece | المعاناة في اليونان

Suffering in Greece | المعاناة في اليونان

Here in Greece, on Chios to be precise, all refugees experience a tragedy and great suffering. Our access to basic services is so limited: the toilets, the food, the water, sanitation and housing are unbearable.

But we hope patiently to get away from here, at the same time as we hear rumours of more EU resolutions designed to solve the refugee crisis. But they’re just empty promises.

I have been here 8 months, and I have tried to follow the legal procedures, to respect the rules and the law here. But unfortunately there are also people who don’t respect the rules and the laws and they, all this while, roam free around the EU.

During my time here, I’ve met so many organisations working at VIAL Camp: human rights organisations, Praksis, EASO etc… All of them say that asylum claims do not come from them. But why, then, are they here? They lie and if they can’t help or even give us advice, isn’t it better they stay at home?

I went to a peaceful protest recently and asked them to explain my rejection and my chances of getting out of here. I have a right to know just this. I’ve met the Director of Asylum in VIAL a few times — Nikos — and every time I meet him he tells me to give him a medical report and then he will allow me to leave Chios. But how can I give him medical reports when my health is good?

When I thought about this, I found just one reason: that Greece wants to show the EU that it is receiving ill people, and this lie is just to get money from them, which they then steal.

I am sorry to be so honest. Perhaps I am wrong. But everyone here has the same idea.

We all just want to know how long this situation will continue…

هنا في اليونان وفي خيوس في التحديد المعاناة والمئساة هذا هو حال كل لاجئ موجود هنا

الخدمات سيئه للغاية الحمامات و النظافة و الطعام وشراب والمسكن شيء لا يطاق نتحمل ونصبر على أمل أن نخرج من هنا وإشاعات عن قرارات من الاتحاد الأوروبي الفاشل في معالجة هذه الأزمة اللاجئين من خلال وجودي هنا لاكثر من 8 شهور حاولت كثيرا أن أخرج من هنا عن طريق احترام القانون لكن للاسف هنا الشخص الذي لا يحترم القانون نراه في وسط أوروبا يتجول في هذه الفترة التقيت الكثير من المنظمات التي تعمل في فيال منها منظمة حقوق الإنسان والبراكسس ولياسو وغيرهم كل منظمة تقول نحن لا علاقة لنا بهذا الموضوع إذا لماذا هذه المنظمات هنا انهم كاذبون لا يستطيعون المساعدة أو تقديم نصيحة يفضل أن يبقوا في منازلهم، هنا بعد خروجي لمظاهرة سلمية اطلب بها أن أعلم سبب رفضي ومصيري وان أخرج من هنا وهذا ابسط حق لي هنا التقيت في مدير اللجوء نيكوس لأكثر من مرة في كل مرة يقول لي اعطني تقريرا طبيا اسمح لك في مغادرة الجزيرة كيف اعطيك تقريرا طبيا وانا انسان في أحسن حال لا اشكي من مرض هنا جلست افكر لماذا يقول لي اعطني تقرير طبي لماذا، فلم أرى إلا هذا التفسير أن اليونان تريد أن تقدم إلى الاتحاد الأوروبي اننا نستقبل الحالات المرضية ونحتاج إلى المال كي نقدم العلاج وتقول ايضا انكم لم تستقبلوا الحالات المرضية ونحن الوحيدون الذي يستقبل وتستمر هذه الكذبة وتأتي الأموال إلى جيوب المسؤلين انا اسف على هذه الصراحة ربما اكون في تفكيري خطأ لكن هذا الفكرة في عيون الجميع وتبقى التساؤلات إلى متى سيبقى هذا الوضع السيء…..

#Greece #English #refugees #Politics #العwربية #actionforeducation #Chios #refugeesgr

4 views
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
  • YouTube

ABOUT   /   CONTACT   /   NEWS   /   SUBSCRIBE   /   PRIVACY

UK: Action for Education is a restricted fund under the auspices of Prism the Gift Fund, registered charity 1099682.

GREECE: Action for Education/Δράση για την Εκπαίδευση is a registered non-profit at Tsouri 6, Chios, 82100, ΑΦΜ: 997220609

Copyright © Action for Education 2020

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White YouTube Icon
  • White LinkedIn Icon
  • White Instagram Icon